Better Than Words- Chapter 17, The truth

Tidigare:
"Why won´t you let me in?" Jag stannade upp och han kollade på mig med sina oroliga ögon. Jag öppnade munnen i ett försök att svara något, något som kunde lura ämnet åt sidan men jag stängde min mun lika snabbt. 
Vi stod där i mitt ute i ingen stans och kollade på varandra. Våra blickar var som fast i varandra.
Innan vi visste ordet av de gick åskan och helt plötsligt öste regnet ned. "Greta.." Jag muttrade och kollade upp mot himlen. När jag sänkte min blick igen märkte jag att Harry hade kommit närmare, våra ansikten var nu bara några få centimeter ifrån varandra och jag kunde känna hans andetag på mina torra läppar. Jag kände hur min kropp rös till och håret på armarna reste sig. 
"Let me in." Hans ord lämnade hans svullna läppar, innan jag hann svara kände jag hur hans läppar pressades mot mina. Där stod vi, i regnet och kysste varandra. Jag hade ljugit hela tiden, det var han. Och det kommer alltid att vara han.
Harry.


Mindys Perspektiv: 

Jag flämtade till och drog mig ifrån Harry. Hans vackra ögon kollade på mig med ett sårat ansikte.. "I´m sorry, It´s just.." Jag avslutade inte meningen. Jag var tvungen att berätta för honom. Jag är tvungen att berätta för honom vad som hände för några år sedan, den där hemska dagen i den gamla skolan. 

"I´m going to tell you everything, but can we go back to the house first. I´m freezing, please?" Han sa inget utan fångade bara upp min hand och höll den i hans stora. Vi sa inget under tiden, vi gick bara hand i hand. Några gånger då och då kände jag hur han kramade min hand lite extra, en varm och trygg känsla uppstod varje gång han gjorde det. 
När vi närmade oss huset drog jag min hand till mig, jag ville inte skapa några problem, och jag ville minst av allt bli överfallen om vem den stiliga pojken med de gröna ögonen var. Nej det fick vänta tills senare. Först måste jag veta vad jag vill. 
"It´s going to be crazy in there, my mum is uhm.. sad." Jag pausade och han bara kollade på mig som i väntan på att jag skulle fortsätta min mening. "So just follow me, okay?" Han nickade och jag öppnade försiktigt dörren. Till min förvåning hade stormen gått över och hela familjen satt i soffan, förutom pappa då då...
"Mindy, where did you go? I was just going.." Mamma kom ut i hallen men stannade upp när hon såg att jag inte var ensam, hennes ögon skannade förtjust över Harrys långa figur och jag kunde känna hur jobbigt han tyckte att detta var. Han var ju inte ensam om att tycka det. 
"Mum this is Harry, I don´t know if you remeber him?" Mamma kollade på mig med höjda ögonbryn men nickade sedan på huvudet.
"Ofcourse I remeber him." Harry skrattade till lite innan han blev indragen i hennes famn. "Hi Harry, nice to meet you again. How are you?" Hon släppte taget om honom och han svarade trevligt med att han mådde helt perfekt och att det var trevligt att träffa henne igen. Sådant där som alla säger när det träffar ens föräldrar. 
"I see you guys were out in the rain, can I get you a coup of tea or anything?" Jag sneglade över till Harry, han hade visst tänkte samma sak som mig då hans blick redan var riktad mot mig. 
"Yes please, tea would be lovely. We´re going up to my room to change clothes. I don´t want to be sick. " Innan hon hann protestera drog jag med Harry upp för trappan och sedan med in på mitt rum. Jag släppte inte hans hand innan vi stod i mitten av mitt ljusa rum. 
"I like your room, It´s very.." Jag avbröt honom. 
"Girly`"
Han skrattade men skakade på huvudet."No, I was going to say you." 
"Oh, well yha. I guess." Jag ryckte bara på axlarna och öppnade min garderob som stod längst in i rummet, jag drog snabbt ut ett par mjukis byxor och en alldeles för stor stickad tröja. Jag vände mig om och såg att Harry stod framför mig med tröjan jag gått låna av honom. Jag kände hur blodet kom krypande till mina kinder. 
"I see keept it, do you like it?" Jag drog den snabbt från han och slängde in den garderoben. 
"You can borrow some clothes frpm my dad. I think you got the same size." Jag öppnade dörren och smög sedan bort till mamma och pappas sovrum. Det förvånade mig alltid när jag gick in i rummet, jag och min lillebror hade aldrig varit tillåtna att vara där inne. Jag såg i ögonvrån att även Harry klev innanför tröskeln. 
Jag tog ett par grå, antagligen lite för stora mjukisbyxor och en hoddie från pappas garderob. Sedan drog jag med Harry tillbaka till mitt rum igen. 
"I can get out if you want to change," Min röst var klen men den fångade Harrys uppmärksamhet. Han bara skakade på huvudet innan han fortsatte. 
"I´m not shy about my body. Han drog snabbt av sig sin tröja och jag kände hur jag nästan satte all luft i halsen. Jag svalde hårt och rodnade ännu en gång, jag försökte kolla bort men mina ögon ville inte lyda mig, han märkte det nog då ett flin kom från hans håll. 
Jag vände mig snabbt om. "Well can you get out while I´m chanching?" Jag fick inget svar från honom så jag vände mig om. Han satt nu på min säng, fortfarande utan tröja och bara kollade på mig. 
"No, you shouldn´t be so shy about your body. Your beautiful." Han stod upp från sängen och gick över till mig. Hans blick var fäst vid min hela vägen. När han kom fram till mig kände jag hur hans kalla händer greppade tag om nederdelen av tröjan jag bar. Han lyfte lite försiktigt på den, som om att han frågade om det var okej. Det var mer än okej. 
Han drog sedan av hela tröjan, där stod jag i bara min bh. Jag kände hur hans ansiktsuttryck hade ändrats, han såg nu orolig ut och det var då jag kom på. Mina armar flög snabbt upp till mina bröst och gömde ärret som syntes. 
"What happend?" Hans röst var svag och jag kunde se hur ledsamheten fanns i hans ögon. Han försökte ta bort mina armar men jag höll de hårt över min bröstkorg. 

"No Harry, please." Han drog in mig i hans famn och mina tårar började forsa ned för mina kinder. Det jag så länge velat glömma kom nu tillbaka

Det hade nu gått en timme och jag hade berättat allt för Harry, om dagen i skolan då skolan "tuffa" gäng drog in mig på toaletten och försökte de ena och de andra, och hur jag kämpade emot och att de tillslut gav upp men även ville märka mig. Hur en av de tog ut en liten fickkniv och skar i mitt högra bröst.

Jag hade fått avbryta då och då när jag tappade andan av att berätta samtidigt som tårar flödade ned.

Han hade suttit tyst hela tiden och hållit om mig. Det kändes tryggt, tryggt att veta att han fanns där. "I am so sorry for this Mindy. But I want you to know that I would never do something like that to you. I hope you understand that." Han greppade tag om mitt ansikte och strök med tummen över mina svullna kind. Jag nickade och kollade in i hans gröna ögon. 

Han lutade sig sakta fram och pressade sina läppar mot mina svullna. Jag kysste han snabbt tillbaka, en kyss som inte var särskilt bra med tanken på mina blöta läppar och att hela mitt ansikte var svullet och rödgråtet. 

"Here you got some tea." Min mamma öppnade dörren och skulle precis öppna munnen för att säga något mer när hon såg att satt på min säng utan tröjor båda två. 

Jag flyttade snabbt iväg från Harry och drog upp tröjan som låg på golvet. "Mum.." Hon ställde snabbt ned de två te kopparna på det lilla bordet bredvid sängen. Sedan vände hon på klacken och skyndade ned för trappan. Jag skyndade mig snabbt efter henne. 

"Mum!" Jag drog tag i hennes arm och vände henne mot mig. Innan jag hann agera kände jag hur ett otroligt svidande dök upp på min kind. Jag la snabbt min hand över de ömma området på min kind. Jag kollade upp på henne med tårar i ögon.                                                                                                                          

"Mindy, I´m so sorry. Hunny, please.." Hon tog tag i min han men jag drog den snabbt ifrån henne och sprang upp på mitt rum. När jag kom in innanför dörren bröt jag återigen ut ur tårar. Harry skyndade sig fram till mig.

"Mindy what happend?"                                                                                                                          

Jag lät mening lämna mina läppar. "She...She hit me." Hans ögon  blev större och jag kunde se hur en ilska byggdes upp. '

"What?!"                                                                                                                                            

"Harry please take me back to London. I don´t want to me here anymore." Han kollade på mig med en orolig blick men nickade sedan. Jag drog fram väskan jag hade haft med mig hit och slängde ned alla saker jag kunde hitta. Sedan stängde jag den och skyndade mig ned till hallen där mamma stod med tårar i sina ögon. Jag tog ett stadigt tag om Harrys hand och skyndade mig förbi henne ut till bilen. 

"Mindy please, I´m sorry. I love you." Jag vände mig inte om utan fortsatte bara till andra sidan gatan där Harrys bil var parkerad. Han slängde snabbt in min väska i backluckan och hjälpte mig in innan han hoppade in och startade bilen. 

Vi började köra, allt var tyst. Jag försökte samla mina tankar men det ända jag kunde tänka på var att min egen mor hade slagit mig. Min egen mor, kvinnan som fött mig, kvinnan som jag så länge hade sett upp till...


Ber om ursäkt för att ni har fått vänta, men har inte vart hemma och det kom upp strul när jag skrev alla kapitlerna innan så att de raderades.. 
Inte världens bästa kapitel men man får reda på lite om Mindys förflutna. :) 
 
Min fråga till er idag är: 
Vem tror ni Zac och Kate egentligen är? 
Har ju vart rätt så tyst om de nu ett tag... 
Kommentera! 
Kram. 

 


Kommentarer
Postat av: Bella

Jättebra! :) jag tror att zac och kate följer efter harry och mindy, men hoppas inte det :/ du har väll inte glömt min oneshot/imagine med Liam? Förlåt att jag tjatar :( kram :)

Svar: Ja då vi får se vad som händer. Nej såklart har jag inte det men jag har inte så mycket tid just nu, när jag ska fixa alla One Shot så lovar jag att din kommer upp först kram! =)
BETTER THAN WORDS:

2014-07-17 @ 00:29:08
Postat av: Berättelser om One Direction

Åh, började nästan gråta, vad fin och så duktig du är på att skriva, älskar det!:D

2014-07-18 @ 14:17:18 / URL: http://berattelsermedonedirection.blogg.se
Postat av: Maja

Hej! Jag har startat upp min One Direction novellblogg på nytt nu igen och första kapitlet av min novell är publicerad, ifall du går in och läser och kommenterar vad du tycker skulle jag bli super glad! Tack och hoppas du har en bra kväll! :)

2014-07-19 @ 20:51:22 / URL: http://hstyles.blogg.se
Postat av: My (1D Novell)

Åh, varför gjorde mamman sådär :( det är jävligt skönt att hon börjat lita på Harry iaf och att han är så trygg å alltid finns där liksom..

Jag tror (hoppas) att Kate blir sig själv, alla behöver en bästavän som inte sviker :( Zac kan dra något gammalt över sig typ, haha ;)

2014-07-21 @ 02:48:33 / URL: http://novellermedonedirection.blogg.se
Postat av: Bella

Okej! :)

2014-07-21 @ 14:03:21
Postat av: Vanessa

Tror att Kate är en tjej och Zac en kille. Men jag tror att de är ute efter Mindy. Novellen är super kan inte vänta tills nästa del

2014-07-26 @ 22:55:05
Postat av: Bella

När kommer nästa kapitel? :)

Svar: det kommer, har vart iväg på semester :)
BETTER THAN WORDS:

2014-08-05 @ 19:29:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback