Better Than Words- Chapter 15, "Nice to talk with you Lou"

Tidigare:
Väskan slängde ja på golvet, jag skyndade mig fram till den ovanligt sköna sängen och la mig ned. Jag kände hur en lugn känsla tog över och jag skulle kunna ligga här och bara stirra upp i taket hur länge som helst. plingandet från min mobil avbröt den ljuvliga känslan och jag tog snabbt upp telefonen, det var en notis från Twitter. Det var en tweet som innehöll en bild på mig och Harry när vi sa hej då utanför min lilla lägenhet i London. Jag suckade när jag läste texten som stod utanför bilden
 @1Dpleasenotisme!!!
Who´s this little girl who´s stealing my man?
 
Såg även att det var en tjej som hade kommenterat mitt Twitter namn. 
 Here is her Twitter, @Mindymoore
Jag stängde av mobilen och la mig återigen på sängen. Mina tankar vandrade bort till Harry. Undra vad han gjorde just nu? 
Mindys Perspektiv:
Jag suckade och rullade över på höger sida för tionde gången kanske. Jag slängde en snabb blick mot klockan. Den stod på 05:30. Ännu en suck flydde från mina läppar. Varför var jag vaken så tidigt och varför kan jag inte somna om? Jag satte mig försiktigt upp och drog på mig min stora hoddie som jag hade fått av Harry dagen innan. Det konstiga är att vi beter oss som om vi vore ett par men grejen är att jag helt ärligt inte vet vad jag känner, jag lovade mig för några år sedan att jag inte skulle släppa in någon efter "olyckan" som polisen kallade det. 
Jag drog åt mig en gammal bok som låg på det gamla skrivbordet sedan öppnade jag försiktigt dörren och smög ut. Inte ett ljud hörde där ute så jag antog att ingen var vaken. Jag sköt igen dörren lite efter mig och smög sedan ned för trappan. Jag tog fram en kopp te och satte mig sedan vid det höga bordet och började läsa.
 
Harrys Perspektiv: 
Klockan var tidigt på morgonen och jag kunde inte somna om, dels så snarkade Zayn hur högt som helst och mina tankar var inte riktigt med mig. Jag kunde fortfarande höra fansens skrik klinga inuti mina öron. Jag gav upp och skyndade mig ut ur den lilla så kallade sängen. Jag gjorde mitt yttersta för att dämpa ljudet men då min säng var över Liams var det inte så enkelt då jag var tvungen att sätta ena foten i hans säng för att kunna komma ned oskadd. 
"Ugh..Harry man?" En hes och trött röst kom ut från Liam men jag la ett finger över hans läppar. 
"Sorry, go back to sleep." Jag drog för skynket till hans säng och kunde snabbt höra hans lätta snarkningar. Jag gick försiktigt bort till främre delen i bussen, där alla bord och soffor fans. Jag slog mig ned i soffan och suckade. "Are you okay man?" Mina ögon for upp och jag kunde se Louis sitta på en av stolarna vid det lilla bordet, hans dator var placerad framför honom. "Yha, just things on my mind. What are you doing up this early?" Han flinade lite och ryckte på axlarna. Han förstod nog att jag var förvånad då Louis var en av de som alltid sov längst, förutom Zayn då. 
"I don´t really know. I was missing El so I called her. What´s on your mind then?" Ja visste att de frågan skulle komma men var jag redo att dela med mig av mina funderingar och jobbiga känslor. "Harry?" Han kollade med en orolig blick på mig, han reste sig och satte sig bredvid mig i soffan. "What´s wrong, you know you can talk to me, right?" 
"I know Lou, it´s just I don´t really know what´s wrong with me." Han nickade för att visa att han förstod vad jag menade. 
"Is it about Mindy?" Hans röst var låg som om hennes namn kunde skada mig. Jag visste inte riktigt vad jag skulle svara så jag nickade bara. 
"How is she?" Jag kollade upp och mötte hans blick, ett litet leende var placerat på hans läppar och han såg så där fridfull ut, så som bara Louis kan göra. 
"She´s fine, I guess..She said she was going home to her parents." 
"Well that´s good, I mean so she don´t have to be alone with those weird people." Ja nickade men han fortsatte, antagligen såg han på mig att allt inte stod rätt till. 
"Harry, it´s fine. She is going to be fine. People are out and looking for Kate and this Zac guy." 
"It´s not that Lou... "
"Then what is it?
Jag var nu på väg att avslöja det som jag hållit inne så länge, var det dags att släppa taget om det ständiga tänkandet och avslöja det som jag fruktade mest? Jag visste mycket väl att när jag väl sagt orden så var det ute, då fanns det, då levde meningen. Men jag skulle ta den chansen, det var dags. 
"I think I´falling for her..", Jag kände hur mitt hjärta började slå dubbla slag och mina hand flator började bli fuktiga..Detta var verkligen inte likt mig. 
"Who, Mindy?", Jag nickade och ett ännu större leende placerades på hans läppar. "That´s great Harry, really great. You should tell her." Jag skakade bara på huvudet och ett skakigt andetag lämnade mina läppar. 
"I´m going to scare her away and the thing is that she don´t let anyone in so easy. I don´t really know why.." Louis bet lite på sin nagel men pratade sedan ut. "Maybe something happend in her past. You should ask her about her childhood, than you might get why she don´t let anyone in." Det han sa lät ganska så rimligt, jag kände hur en sten släpptes från mitt bröst. Jag skulle bara klura ut ett bra sätt att fråga Mindy mer om hennes barndom. 
"She´s a really nice girl Harry, I think you found the right girl." Jag höjde bara på ögonbrynet innan han fortsatte. "The right girls are sometimes the hard one to get. You just haft to fight for them." Om jag skulle vara ärlig så visste jag inte riktigt ifall i fortfarande pratade om Mindy, det började mer låt som att han berättade strategierna i ett tv:e spel eller något. 
"So you fighted for El, huh?" Jag flinade åt tanken. El och Louis hade faktiskt blivit tillsammans rätt så snabbt efter att de träffades. 
"Nha, she was a easy one." Han blinkade med ögat till mig och ja skrattade bara till. Jag älskade sådana här stunder med Louis, han är verkligen en bra person att sätta sig ned med och bara prata, prata om allt. Alla tog han alltid som den barnsliga och skojaren och visst det mestadels som fansen såg var den barnsliga Louis. Men vi som är med han dygnet runt kände hans riktiga jag. 
Ett ganska kort kapitel men jag kände för att skriva ett mellan kapitel, ett sådant där Mindy inte är med så mycket. Där man mer får lära "känna" Harry och de andra killarna. 
Min fråga till er idag är : 
Idag tänker jag inte fråga något angånde novell utan angående er, jag vill lära känna er lite mer =)
Hur började ni gilla killarna och vem/vilka är era favoriter? 
Kommentera och ge mig era tankar!
*************
Till lite annat nu då, jag åker iväg i morgon och är borta ett tag men jag kommer att ha med datorn och internetså jag ska försöka att få upp några kapitel, om inte ska jag försöka få upp ett innan jag åker i morgon. 
Hoppas ni har ett bra sommarlov!
Kommentera!! =) 
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Jättebra!

Ehh, jag började nog gilla killarna mycket i början på 2013, men lyssnade på deras musik i slutet av 2012 när jag hade en riktigt jobbig tid i mitt liv.
Jag älskar alla 5 sjuktmycket! Men favoriten är nog våran irländare, Niall

2014-07-01 @ 18:01:50 / URL: http://novellfoton.blogg.se
Postat av: Bella

Jättebra kapitel :)
Jag började gilla killarna i början av 2012 och mina favoriter är Liam och Louis, men om jag måste välja en så blir det Liam ;)
Du har väll inte gömt min Liam oneshot? :) vet du ungefär när den kommer upp på bloggen? :) Förlåt att jag tjatar :) kram! :)

2014-07-01 @ 19:46:49
Postat av: Linnéa

Jättebra del! :D

Sedan 2010, då jag hade det jobbigt. Jag följde x factor på youtube. Det var så jag fann dom. Och min favorit är Harry men jag gillar alla 5 :)

2014-07-02 @ 09:07:11
Postat av: Berättelser om One Direction

Jättebra och jag älskar denna sidan av Louis!:D

2014-07-04 @ 08:30:24 / URL: http://berattelsermedonedirection.blogg.se
Postat av: My (1D Novell)

Skiitbra del, hehe.
Min favorit för tillfället är killarna, älskar att läsa om dom och deras relation!

2014-07-05 @ 16:29:16 / URL: http://novellermedonedirection.blogg.se
Postat av: Emma

MeeeeeeeeeRaaa

2014-07-07 @ 12:22:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback