Another World - Kapitel 14

 
Vi makde oss in i bilen innan jag snabbt körde till lokalen därvi skulle uppäda. Vi skulle ikväll uppträda på X- Factor. Det skulle kännas bra att stå på den scenen igen, det var där allt började liksom. 
Vi satt tysta under bilresan som tog cirka 8 minuter. När vi var framme möttes vi av en irreterad Liam. 
"Where have you two been, the show starts soon" 
"I´m sorry Liam, we totally forgat the time, I´m sorry." Jag ljög ihop en liten kort historia och drog sedan med mig Niall till sminkrummet.
"Why did you do that? " Han kollade oroligt på mig. 
"I don´t know Niall, I don´t know." 

 
 
 
"Lily, hunny wake up." Min mammas ljuva röst trängde sig in i mina öron. Jag öppnade sakta mina ögon, mitt rum var var ljust, antagligen hade hon dragit bort gardinerna. Jag suckade och mötte min mammas blick. Hon satt på min sängkant och strök min hand. Jag log mot henne och hasade mig upp på mina uppskrapna armbågar. 
"I´m sorry I waked you up, I just wanted to tell you that dad and I follow your brother to his last fotball game." Jag kliade mig i håret, sista fotbolls match? Varför var det den sista? "Why is it the last one, isn´t he going to play anymore?" Jag gäspade stort och mamma reste sig upp. 
Hennes blick hade ändrats från road och lugn till orlolig och stressad. " Well.. uhm, forget what I said, anyway there´s some breakfast in the kitchen. Hope you will have a god day darling." Hon pussade mig på pannan, jag himlade med ögonen. "Mum!" Hon kom in i rummet igen, hon hade ett frågandes ansiktsuttryck. 
"Why is this Julian´s last fotball game?" Jag vet inte varför jag hade fångat upp ämnet, jag hade aldrig gillat att följa med på hans matcher. Men det var något i mammas blick som gjorde mig orolig. 
"It´s nothing Lily, just drop it. Have a nice day, bye" Hon vinkade, innan jag hann öppna munnen hörde jag hur dörren där nere smälldes igen. Great! Ensam hemma när jag kom för att träffa min familj, och nu håller min egna mamma hemligheter för mig. Detta var väll en absolut perfekt morgon. Jag kastade en blick på klockan, morgon och morgon...Förmiddag kanske var mer passande. 
Jag suckade återigen innan jag motvilligt reste mig upp ur den otroligt bekväma sängen. Jag skuttade snabbt in på badrummet och klädde av mig den alldels förstöra tröjan. Jag satte sedan på duschen. När det varma vattnet hade runnit ned ett tag och skapat imma på badrumms skåpet hoppade jag in i duschen och lät det kokvarma vattnet rinna ned för min nakna kropp. 
Jag älskar att duscha. Jag älskade känslan man fick, man kände liksom att man kan slappna av. Jag scahmponerade in håret och sköljde sedan ut det. 
När jag var klar virrade jag snabbt en vit bomullshanduk runt min tunna kropp och gick tillbaka till mitt lilla rum. Och jag som tyckte mitt rum hemma i London var ytters litet. Detta var ju kanppt så att det rymdes en säng. Undra hur jag kunde överleva här i så många år. Jag skrattade åt tanken. Jag rotade bland min väska jag hade haft med mig. Jag drog på mig ett par svarta spetstrosor, inte för att jag var så nogrann ed snygga underkläder, men men. Sedan satte jag på mig en matchade bh. När jag var klar med det satte jag mig på mina bara knän och funderade vad jag skulle ha på mig idag. 
Jag reste mig likna snabbt som jag hade satt mig ned och skyndade fam till fönstret. Vädret såg kasst ut, det var gråa moln överallt på himlen och troligen skulle det inte dröja länge innan regnet skulle ösa ned.
Jag skakade på huvudet och drog fram ett par svarta uttvättade jeans och ett grått linne, över det satte jag på mig en stickad kofta. Jag lät mitt hår hänga ned för min rygg och jag sket i att sminka mig. 
Med datorn under armen gick jag ned till köket. Jag la datorn på bordet och gav mig av till destenation kylen. Jag öppnade och trodde att mamma skulle ha gjort världens höjdar frukost. Men det ända smariga jag hittade i denna kalla sak var ett par munkar. 
Jag ryckte på axlarna och tog ut dom. Jag skulle ju ljuga om jag sa att dom inte såg helt otroligt magnefika goda ut. 
Jag hällde upp ett glas äpple jucie och satte mig vid bordet. Jag öppnade datorn och loggade genast in på Twitter. Även fast jag blev nere av hatet ville jag veta vad folk skrev om mig. Inte visste jag varför men det var som en trygghet. 
Jag scrollade ned i flödet och såg att det var massor av tweets om mig och Harry. Men det var en jag fastnade för. Mina ögon blev som tagna när jag läste vad personen hade skrivit och jag kände hur en lätt rodnad lade sig över mina kinder, tur v att ingen var här och kunde se det. Jag kände hur mina mungipor drogs uppåt och jag skrattade till, här sitter jag och smårler mot en tweet som inte ens var sann.
Jag läste texten igen, bara för att. 
 
"Can everybody just shut up please, I think that @Harry_Styles and @MondayLils look perefct togheter. And so what if Harry likes here. What are you guys gonna do? I mean I don´t think he´s gonna fall in love with some of you, if you´re so mean. My words! Thanx." Jag tryckte upp tweeten och såg även då att det var massor av användare som verkade stötta "oss". Det fanns inte ens ett oss, det var jag och Harry. Monday Lily och Harry. No big deal. 
Men då tweeten hade fått mig på bra humör favoritmarkerade jag den och skrev in ett snabbt svar. 
"@ILOVEHARRYSTYLES Thanx means a lot :) Jag klickade på skicka knappen och loggade sedan ut från Twitter, istället loggade jag in på Facebook som var min andra stora hobby. Direkt när jag loggade in kom det upp att jag hade ett nytt medelande. 
Och med tanken på att jag är Englands mest nyfikna person klickade jag upp det. Det visade sig att det var från en av mina gamla klasskamerater Matty som jag gick i skolan med här hemma i Holmes Chapel. Undra vad han ville. 
Jag tog en tugga på munken och läste sedan hans medelande. 
"Hey Lily, so it´s ben a while. How are you? Would love to meet you again sometimes" Jag satte munken i halsen och skyndade mig att klunka i mig äpple jucien. 
Hade Matty precis undrat ifall jag ville ses någon gång. Jag menar vi hade hängt med varandra, men aldrig ensamma. Han hade varit den "populära" killen som alla tjejer suktade efter och som alla killar ville va. 
Plus så var han en av dom som startade rycktet om att jag och Harry dejtade. Varför ville han så plötsligt träffa mig. 
"uhm hey Matty, yha it´s ben a while. Well I´m in Holmes Chapel right now, so if you wanna catch up just tell me. :)" Jag skickade innan jag hann ångra mig. Bhlä, varför skrev jag ens en smilie, han hade ju inte skrivit någon. Och varför lät jag så förvånad i meddelandet. En sak var ju säker, jag var sämst på att skriva till folk. 
 
"Ooh great, uhm me, Ricky and Alex are at the old school, wanna meet us there?" :)) Den här gången skrev han också en smile, det underlättade. 
Men det var mycket konstigt att han hade börjat hänga med Ricky och Alex, dels så hade han mobbat Alex i högstadiet för att han var homosexuell, Ricky hade alltid vart skolans snille. Med tanken på att det var ett tag sen allt detta var i centrum måste det ha hänt massor. Jag skrev in ett snabbt svar och stängde igen datorn. Jag lät den ligga framme på köksbänken. Med tanken på att Julian´s fotbolls matcher alltid drog ut på övertid och att dom alltid åkte till korvkiosken efter åt så antog jag att dom inte skule vara hemma på ett tag. 
Dom två återstående munkarna lade jag försiktigt in i kylen igen, rädd att något skulle hända dom små godingarna. Glaset stoppade jag in i diskmaskinen. Sedan gick jag ut i halle och drog på mig skorna. Med mobilen i fickan, nycklarna i högsta hugg satte jag på mig jackan. 
Sedan gick jag ut och låset dörren efter mig. Jag började gå, jag gick på vägen jag så många gånger gått på förut. Varje dag i 16 år gick jag på denna väg fram och tillbaka till skolan. 
 
När jag närmade mig skolan kunde jag skymma tre gestalter som stog och passade en baskeboll till varandra. När jag kom närmare såg dom mig och dom alla brast ut i ett stort leende.
"Lily, so nice to se you again." Matty drog in mig i en hård kram och detsamma gjorde Ricky och Alex. "Yha it´s ben a while, so what are we going to do then?" Dom ryckte på axlarna och kollade runt på varandra. "We do what you wanrt to do." 
Jag bet tag i underläppan och när dom minst anade det tog jag den runda basketbollen ifrån dom och började springa iväg. Jag hörde hur dom skrattde innan dom sprang efter mig. 
Det slutade med baksetmatch. Inte min grej riktigt, men whatever. 
 
 

Vi alla fem satt runt det runda bordet och kollade intesivt på tjejen som interjuvade oss, allt hade gått bra hitills. Men jag hade inte rikgtigt hängt med, mina tankar hade vart någon annan stans. Hos Lily. 
"So now to the question I know a lots of girls wondering out in the world. Wich one of you guys are in relathionships?" Ooh nej, frågan som jag visste skulle komma men som jag gärna ville undvika. Liam, Zayn och Louis räckte upp sina händer. Pubilken började busvissla och vi skrattade. Allt var så tillgjort. 
"Okay so you guys got girlfriends and you guys are singel?" Interjuvaren vände sig om till mig och Niall och vi båda nickade sakta. 
Nu skulle frågorna om hur vi ville att dom skulle vara, hur dom skulle se ut börja. Frågorna som jag alltid svarat ett och samma svar på. Men det var ett korekt svar enligt mig. Jag hade ingen dröm tjej, jag vet hur hon ser ut när jag träffar henne. Det viktigaste är väll att hon gillar mig pågrund av mig och inte kändisskapet. 
"So Niall how do you want your dream gilr to be?" Niall ryckte på axlarna innan han skrattade till. " I don´t really now, I meen ofcourse she have to like me beacuse of me and not beacuse of this" Han sträckte ut armarna och gjorde en chest över rummet, interjuvaren nickade och satt på spänning på mera, var det inte tillräckligt?
"Then I just think she needs to be nice, cute and yha she needs to like food as much as I do!" Pubilken brast ut i skratt. Vi alla visste att det var menat som ett skämt men vi visste också att det var några hundratals tjejr där ute som trodde på det. Jag tycker synd om dom. Jag tror nog ingen skulle klara av att äta så mycket som Niall gör. 
Fast...Det fanns ett undantag, Lily hade alltid älskat mat. Hon har alltid kunnat äta hur mycket som helst. 
"So Harry, how do you want your dream girl to be like?" Hon kollade på mig och log, hon antog nog att jag skulle vara den där flörtiga typen, men helt ärligt var jag inte på det humöret. Jag vill bara att denna interjuvn ska vara över så att jag kan åka hem och bara ta det lungt. 
Vår andra halva av turnen skulle börja snart och jag ville hinna vila upp mig så mycket som möjligt. 
"Uhm like I allways say, I know how she is when I meet her, I can´t sit here and say how she´s going to look and stuff like that. I know she´s my dream girl when I met her." Jag ryckte på axlarna och hon nickade på huvudet. 
Hon såg ganska nöjd ut med svaret, och precis när jag trodde det värsta var över. "Do you mid tell us who Monday Lily is?" Jag stannade upp, hela världen stannade upp. Vad skulle jag säga, jag kunde inte säga att vi var vänner det var vi inte direkt men jag kunde heller inte säga att det bara var någon vi träffat. Jag bytte en snabb blick med Liam innan jag lät min mun öppnas och stava orden. "She´s a really good friend to us." Sedan blev det tyst, jag viste att dom väntade på mer men jag förble tyst. 
"Ooh come on Harry, spill the truht now!" Jag hann inte tänka innan Zayns röst hördes, "Yha Harry tell them the truth" Jag kollade förvånat på han, han bara flinade och jag himlade med ögonen. 
"Well...Me and Lily have known eachother for a very long time, we´re old friends. We were best friends in high school and yha..we were really good friends." Publiken började applodera, inte visste jag varför heller men jag bara ryckte på axlarna och lät ett leende ta plats på mina läppar. 
Okej godingar kapitel 14, vad tycker ni? Kommentera! :) Och just det, jag vile bara informera er om att storyn utspelar sig ju just nu på hösten/vintern och jag vet att Take Me Home Touren slutade ungefär då men jag hittar på lite och kör att den sista konserten är på Julafton, den 24 December. Killarna har alltså vart hemma på ett brake nu och ska snart iväg på andra omgången.
Undra vad som händer med Lily ;) Ni får kommentera massor nu, är så kul och det gör verkligen att jag vill fortsätta skirva. 
Nu dock ska jag lägga mig och kolla på This is us, ser den varje kväll annars kan jag inte sova, hahah _:) Anyway jag har en liten fråga, då det är nytt år och nya utmaningar, vad har ni för nyårslöften? :) Alltid kul och läsa andras. Sen har jag en sak jag skulle vilja berätta. Jag har tänkt att dra igång med något som heter One Shot, det är när ni får skriva om ni vill ha en story i en del. Ni måste skriva erat namn, vilken kille ni vill att det ska vara med och hur ni typ vill att det ska se ut. Asså typ hur ni vill att jag ska skriva det, ska det vara en romantisk sommarkväll på stranden i Australien, eller vill du vara med din pojke på skidsemster i Norge?? 
Skriv vad ni vill, jag skriver det mesta :) Tänkte att det kunde vara kul, ibland har jag ju inte alltid insperation till novellen så då kan det vara kul att vika av spåret lite. 
Kommentera så skriver jag om just dej och din älskling! kramis<333
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Jättebra!!! ÄLSKAR din novell :)

2014-01-06 @ 08:15:09
Postat av: Lovisa

Verkligen jättebra skrivit! :)

2014-01-06 @ 19:13:08 / URL: http://pixle.blogg.se
Postat av: Anonym

Åhh viilll lä'sa mer !! :)

Svar: fortsätt kolla in då, kommer mer :)
Sara Pettersson

2014-01-06 @ 22:02:57
Postat av: Emma

När kommer nästa del ut, älskar verkligen novellen :)

2014-01-08 @ 19:53:33
Postat av: My (1D Novell)

har för mig att jag läste denna novell tidigare men tappade bort bloggen.. Hinner tyvärr ej läsa igenom den nu utan gör det nån gång när jag har tid igen.. Åååh den verkar ju såå bra :D

2014-01-10 @ 16:50:38 / URL: http://novellermedonedirection.blogg.se
Postat av: Steff

Vill läsa nästa del typ.. Nu ^^ du e grym c:

2014-01-13 @ 09:37:45
Postat av: Elin

När kommer nästa del? Jätte bra! :)

Svar: Jag har vart lite off men det är påväg kram! :)
Sara Pettersson

2014-01-16 @ 16:21:05
Postat av: sarah

jag vill ha en one shot jag e brunett och vill gärna va med niall . och jag bruna ögon

Svar: o vad kul, det ska du få kram! :)
Sara Pettersson

2014-01-18 @ 17:48:51
Postat av: My (1D Novell)

http://novellermedonedirection.blogg.se/2014/january/take-chances-chapter-27.html
Du är Nialls flickvän i min novell, grattis :D

2014-01-18 @ 22:43:39 / URL: http://novellermedonedirection.blogg.se
Postat av: My (1D Novell)

http://novellermedonedirection.blogg.se/2014/january/take-chances-chapter-27.html
Du är Nialls flickvän i min novell, grattis :D

Svar: ooo vad glad jag blir!!! :) tack tack tack!!
Sara Pettersson

2014-01-18 @ 22:43:40 / URL: http://novellermedonedirection.blogg.se
Postat av: Julia

När kommer nästa? Har väntar ganska länge nu och börjar bli tråkigt att du inte uppdaterar... Vill läsa mer!

Svar: Det kommer jag håller på med kapitlerna, har så mycket i skolan bara men det kommer. Jag förstår att det blir jobbigt att vänta, men jag lovar det kommer snart!
Sara Pettersson

2014-02-11 @ 14:57:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback