Another World - Kapitel 12

 Tidigare: 
Killarna gick tillbaka in till köket och jag följde lamt efter. 
"Do you guys know why she was sad?" Jag kollade intesivt på killarna och dom skakade på huvudet. Men jag såg hur Louis kollade bort. Han undvek min blick. 
"Lou?" Han kollade snabbt upp. 
"Yha?" 
"What do you kow?" Han suckade och skakade på huvudet. 
"I just say one thing..Twitter"
Det var då det slog mig...Fansen,twitter. Fan!

 
  
Jag kände hur september solen lös in genom mitt fönster, som vanligt hade jag vart för trött i går kväll för att dra för gardinerna. Och detta var priset jag fick ta. Jag suckade och rullade runt, vilket var en dålig idee´ då jag fick solen rakt i ansiktet, jag gav i från mig ett slags grymtande och satte mig trött upp. Jag visste att det skulle bli omöjligt att somna om nu. 
Jag tog snabbt upp den svarta mobilen som låg på mitt nattisbord och klickade mig in på twitter. Jag skrev snabbt in en meningslös tweet som jag visste fansen älskade. Jag visste att dom älskade när jag tweetade om allt möjligt, jag visste att dom gillar när jag låter dom ta steget in i mitt liv bakom kamerorna. För även hur allt ser ut när vi är framför kamerorna, även hur glada och spralliga vi är, är det anorlunda bakom ljuskastarna. Vi är fem helt normala tonårskillar som älskar att göra allt sånt "vanliga" killar gillar att göra. 
Jag skrollade ned i blickfånget och fick syn på några bilder på Lily. Jag kände hur mina ögon öppnades lite mer än vad dom brukade göra när jag läste vad dom skrivit ovanför texten. 
Jag såg även hur det var massor av användare som skrivit elaka saker om henne. Jag kände hur ilskan började bubbla upp inom mig. Jag stängde snabbt ned Twitter och låste mobilen. Skärmen blev svart men jag satt ända och kollade tomt på den. Jag morrade till innan jag trök på skärmen så den lystets upp, jag drog med pekfingret över skärmen och det ljusnade till lite yttligare. Jag skannade med blicken över skärmen innan jag fann vad jag jag sökte. Jag klickade mig snabbt in på meddelnade och började skriva. 
När jag var klar klickade jag på "lägg till kontakt". Jag klickade upp Lily´s namn och klickade sedan iväg medelandet. 
Jag suckade återigen. Jag var så trött på att alla fans alltid ska hoppa på varenda tjej vi hänger med. Varför kan dom inte bara låta henne vara. Ingen av dom vet något om att hon och Harry faktiskt har en historia. Inte ens jag och killarna visste det och tro mig, vi vet allt om varandra. 
Jag tyckte synd om Lily men även Harry. Jag visste att han var godhjärtad och jag visste att han skulle ta skulden på sig själv pågrund av det här. 
 
Jag reste mig upp och drog snabbt på mig dom svarta joggingbrallorna som låg på golvet. Jag sket i tröjan och öppnade sedan dörren. 
Jag snubblade in i köket där Liam och Zayn stog och pratade, dom verkade vara inne i en djup diskution så jag valde att inte störa. Jag smög försiktigt fram till kylskåpet och tog ut något som verkade vara rester från igår. Jag tog maten med mig och gick vidare ut i lägenheten för att hitta ett spår av någon av dom andra. 
Lyckligt lottade var jag när jag hittade Louis i vardagsrummet. Han satt och åt på en pizza bit som hade legat framme på bordet. 
" Uw, don´t tell me you´re actually eating that" Han kollade bak på mig och flinade. Jag satte mig bredvid han i soffan och började äta på mina egna rester. Jag flinade vid tanken. 
"You shouldn´t say anything Nialler, you´re eating that." Han pekade på min talrik där det låg lite ris och någon slags gryta som jag inte visste vad den innehöll. Jag skrattade och blickade frammåt mot tv:en. 
"What are the love birds up for?" Jag nickade in mot köket där Liam och Zayn fortfarande var inne i sin lilla diskution. 
" Zayn is going to take Perrie out after the show today so he´s asking "Daddy" for some advice."  Jag nickade sakta. " He´s really like her, don´t he?" Louis kollade upp på mig, han granskade mitt ansikte innan ett flin placerades på hans läppar. 
"Yha, ofcourse he does Niall, if he wouldn´t like her, he wouldn´t proposeto her, right?" Jag nickade igen, det var då det slog mig. Jag sög på kärlek. 
"I´m a sucker on love, man." Jag suckade och hängde med läppen. Louis skrattade åt mig och ruffsade mig i håret med ena handen. 
"No your´ not. You haven´t found the right one yet, so you don´t know how it feels." Jag granskade han och tänkte på hans och Eleanor´s förhållande. Dom hade vart tillsammans i två år ungefär, men han hade aldrig någonsin nämnt något om att fria till henne. 
" Why aren´t you proposing to Elenor then?" Han stannade upp i sina rörelser och skakade på huvudet. 
" I don´t know why, it just don´t feel right, yet." Jag nickade på huvudet och återgick till tv:en där Family guy visades. 
En sak var säker, alla tror att Louis är den barnsligaste i bandet och okay sure han är men om man någon gång verkligen behöver prata med någon om kärlek eller andra bekymmer är det Louis man ska gå till. Inte bara för att han har mest erfarenhet utan han ger dessutom jädrans bra råd. 
 
Vi satt tysta och kollade på tv:en. Då och då flydde ett skratt från våra läppar. När programmet var slut kom jag på att det var någon som saknades, Harry. 
"Hey man, wher´s Hazza?" Louis reste sig upp och tog upp sin talrik. " He went out early this morning, I actually don´t know where he was going. I think he was going to the cafe where Lily works. He said he needed to talk to her. But I don´t know about what." Han log mot mig och gick förbi mig med våra talrikar i händerna. Jag avfyrade ett leende mot honom innan jag gick in på mitt rum. 
Jag hade inte fått något svar av Lily. Jag skickade iväg ett sms till Harry. 
 
To Harry: 
Hey man, whassup, where are U? xx     Det dröjde inte länge innan mobilen plingade till. Jag läste sms:et som Harry skickat. 
 
From Harry: 
Hey, I´m at the cafe where Lily works, I need to talk to her, I mean the fans going wild on twitter. I don´t want her to take this bullshit. 
But she´s not here, so I don´t know what I´m going to do. hahah, what are U up to? 

Jag förstog vad han menade, ingen borde få den här skiten från Twitter, och specielt inte Lily som kanppt känner oss. 
Jag skrev snabbt ett svar tillbaka och drog sedan på mig en tröja, jag satte en av mina kepsar på mitt huvud som bestog av mitt blonda ruffsiga hår. Sedan tog jag upp mobilen och läste sms:et som Harry hade skickat. Jag skrev snabbt in ett svar innan jag la ned mobilen i fickan. Jag gick ut till hallen och drog på mig mina sneakers. 
"Where are you going Ni?" Jag kollade upp och mötte Liams blick. Han stog lutade mot väggen och kollade mina rörelser. Jag drog på mig jackan innan jag svarade. 
"I´m meeting Harry in the city, we´re going to find Lily and talk to her."  Han nickade, om jag kände Liam rätt visste jag att vid detta ansiktuttryck hade han något på tungan. 
Och som jag trodde kom det ut också. 
"Remeber that she´s Harry´s friend Niall." Jag rynkade pannan och kollade frågandes på honom. "I mean.." Han fortsatte inte sin mening. Jag gjorde en gest åt han att han skulle fortsätta. Han skakade bara på huvudet. " Juts be careful, the fans are all over out there." Jag nickade och visste att det egentligen inte var det han syftade på men jag lät det gå. För den här gånge. Jag sa snabbt hej då till han och skyndade mig ned för alla trappor. 
 
Jag satte gasen i botten och åkte ut på Londons gator, jag hade Liam´s ord i huvudet, även om han inte sagt vad han menade visste jag mycket väl vad han menade. 
Jag föröskte tränga bort dom men dom satt där, som en smäck.Var det så som han förtydlade. Var det så att jag bara hjälpte Harry för att få chansen att vara i närheten av henne. 
Nej, jag skakade på huvudet, jag hjälpte min bästa vän med ett av många problem. 
Men ända satt oron där. 
Det skrämmde mig. 

Okej, ett kort kapitel men jag måste komma igång. Så ett helt kapitel utirfån Niall´s perspektiv, vad tycker ni? jag hade börjat göra så ibland. Att man läser och ser från killarnas perspektiv.                                          Jag vet att det är lite segt men kan vi få några kommentarer på det här? :)) Kram 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback