Another World Kapitel- 8

 
 
 

Tidigare : 
 
" Here yo go" Han räckte nu över ett glas med Cola. Jag tog glaset snabbt i min hand och klunkade i mig den kalla Colan på bara några sekuder. 
"Thank You" 
"You´re welcome, so..what´s your name?" 
" Monday Lily but you can call me Lily." Jag log mot han och han log stort tillbaka.
"Okay,Lily so my name is Andy."
"Hello Andy" Jag flinade mot han och han flindade tillbaka. Jag hörde hur plingan ovanför dörren gav i från sig läte och Andy höjde handen och hälsade på någon. 
Jag höjde min blick och möttes direkt av ett par kastanjefärgade ögon. 
"Liam?"

 "Hey Lily, What are you doing here?" Han satte sig snabbt ner och nickade mot Andy. Andy kom snabbt in med en öl flaska. Jag grimarserade mot den. Att jag bara 2 minuter innan haft den där sörjan i min mun fick mig att må illa. Han skrattade åt mig och jag gav han ett svagt leende. 
"Umh..Nothing,I just wanted to go somewhere so I found this place, and there was just some mean girls in school." 
"Mean girls?" Han kollade på mig frågandes. Jag gav i från mig ett skratt. Visste han inte vad mean girls var för något? 
"Liam..don´t you know what mean girls are?" Han himlade med ögonen och flinade. 
"Ofcourse I know what mean girls are. There´s a lots of them in this big world you know." 
"Yha,tell me about it." Jag suckade och slängde en snabb blick mot klockan. Den visade halv 4. Som man sa...Tiden gick fort när man hade det skoj. Skoj och skoj..Hade jag haft skoj? Om jag ska vara ärlig kommer jag inte ihåg senaste gången jag hade haft det skoj. Japp, sån var jag... Tråkig och ful. Varför annars skulle Harry ljuga om mig. 
 
"I should go... se you another time Andy, and Liam have it good." Jag log mot dom båda och ställde mig snabbt upp. Jag drog upp dragkedjan på jackan och kollade en sista gång på mobilen innan jag la ner den i fickan. 
"Wait..." Jag vände mig om och såg att Liam skyndade sig med att dra på sig sin jacka. Han vinkade hej då till Andy och skyndade sig mot mig. 
"I can follow you home" Han log mot mig och jag log ett svagt leende till honom. Vi gick ut från pubben och började traska hemåt mig. 
"So why are you by yourself? I mean...Where is the others?" Han skrattade lite åt min fråga innan han svarade. 
" Harry is in LA, Lou is whit El, Zayn whit Perrie and Niall.. I think he´s home in Irland." Jag nickade åt hans svar. 
" How long is Harry going to be in LA?" Han kollade frågandes på mig. Säkert för att det var första gången jag självmant pratade om honom. 
"I think he´s coming back in two days, why?" Skulle jag berätta att han hade sagt att han ville träffa mig när han kom tillbaka eller skulle jag bara vifta bort det?
" Nha just wondering." Liam nickade på huvudet och det blev återigen tyst.
Vi gick där i tystnad bredvid varandra och tänkte på allt och inget. Det är sjukt egentligen hur det kan kretsa så mycket olika saker i huvudet på en och samma gång. 
"Do you want to tell me about your and Harrys friendship?" Liam bröt tystnaden och hans fråga ställde mig mot väggen. 
"What should I tell you..I had already told you, what do you want me to tell you Liam?"
"Tell me about how your realationship was, i just wonder. How was he as a 16 year boy?" Det högg tag i hjärtat men jag berättade... Jag berättade allt. Jag berättade om den där sommaren då vi var ett gäng kompisar som hade grill fest på kvällen. Jag berättade om hur Harry var den ända som hade badat naken. Jag berättade om vår sista jul tillsammans hur vi spenderade den. Jag berättade om alla hans löften. Jag berättade allt.... Verkligen allt. Det var så skönt att släppa ut det. Det var så skönt att få kunna dela med sig av minnerna. 
Mina tårar rann ner för mina kinder och Liam hade dragit mig närmare hans varma kropp. Han var stor,muskelös och varm. Han kändes trygg. Jag var glad att jag hade träffat honom. 
Vi stog nu utanför min lägenhet och jag frös.. frös så mycket. 
"Bye Liam, it was nice to talk whit you." Han drog in mig i hans varma och trygga famn och jag andades in hans doft. Den sparades i minnet. 
"Bye Lily, It was nice to talk to you to. I hope to se you son again." Han pussade mig på huvudet och släppte taget om mig. Jag gick in i porten och såg han gå iväg. 
Han påminde mig om Harry så mycket. 
 
 
 
Harry´s Perspektiv : 
 
"HARRY PLEASE CAN I HAVE A PITCUER? PLEASE PLEASE HARRY, I LOVE YOU SO MUCH!!" 
Jag skyndade på stegen. Visst jag älskade mina fans,det var tack vare dom som vi var där vi är i dag, men jag gillade inte att bli påhoppad på gatan och att fansen drog i mina kläder. 
Jag viftade till mig en taxi då jag redan såg att det stog massor av fans vid den svarta bilen som Paul hade kört fram. Jag visste att jag inte skulle komma förbi där utan att bli påhoppad. Och idag var jag inte riktigt på bra humör. 
Jag hoppade snabbt in i den gula taxin och sa gatan där hotellet låg på. Jag lutade tillbaka i sättet och slappnade av. 
Jag drog upp mobilen från fickan på byxorna och klickade mig in på twitter. Jag skrollade ner och läste några tweets sedan fortsatte jag att skrolla ner tills jag såg en tweet som lydde...: 
"Liam Payne whit a girl  we don´t no who se is!!" What do you guys think, they look kind of happy. Is it this girl now? Is it over whit Sofia?!!!"  Mitt hjärta stannade i bröstet. Liam var min bästa vän och jag visste att han alltid ville folk att må bra men jag höll faktiskt med användaren. Dom såg väldigt glada ut. Dom såg på något sätt kära ut..? 
Jag visste mycket väl vem tjejen var och jag kände ett sting av svartsjuka. Liam visste mycket väl att jobbade på att bli vän med Lils igen. 
Bilden gjorde mig ledsen... Det gjorde ont att se att hon verkade glad med någon annan som inte var jag. 
 
Jag la ned mobilen i fickan igen och suckade. Jag lutade pannan mot fönstret och blickade ut över LA´s gator. 
Skulle hon någonsin komma tillbaka till mig? 
 
 

Oj oj ...Liam och Lily?? vad händer här, hahah. Nej men kommentera så får ni reda på det i nästa kapitel! :) 

Kommentarer
Postat av: PixLE

Jättebra! Längtar till nästa kapitel :)

2013-12-09 @ 07:25:19 / URL: http://pixle.blogg.se
Postat av: jenni

Åååh vad jag längtar tills nästa :) skiit braa skrivet

2013-12-09 @ 16:14:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback