#One Shot till Emma - Can I have your number?

 
Idag var dagen. Den dagen med stort D. Dagen som vi alla väntat på så länge. Jag och Liza satt i bilen på väg till fotograferingen. Min mamma hade envisats med att skjutsa oss då hon verkade vara lika nyfiken som oss. 
"I can´t belive we´re actually going to do this, it´s so crazy!" Pep Liza ur sig med betoning på o et. Jag var lika glad men hade aldrig vart en sådan som visade mina känslor.
Mammas svängde in på parkeringen och Liza greppade hårt tag om min hand. Byggnaden var hur stor som helst. Det var mycket folk utanför men jag visste exakt hur vi skulle gå för att få komma in så snabbt som möjligt. 
 
Ja ni undrar nog vad det här är, vem är jag och vem är Liza? Ingen fara, jag ska föröska förklara allt. Mitt namn är Emma, jag är en 17, snart 18 årig tjej som är bosatt i Manchester. Min bästis, hon den galne som sitter och klämmer på min hand heter Liza. Vi har känt varandra hur länge som helst. 
Liza har alltid varit den populära av oss två, i början var det jobbigt men under tidens gång har jag lärt mig att leva med det. Och i dagens läge så kan jag verkligen förstå varför alla var så intrisserade av henne. Hennes lång blonda hår och hennes långa, smala slimmade kropp och hennes modell ben. Liza har alltid drömt om att bli modell, så när vi en dag såg en tävling på internet där man skulle vinna ett pris som bestod att man fick komma till London och vara modell för en dag var det självklart att Liza skulle anmäla sig. 
Vi trodde faktiskt aldrig att hon skulle vinna, men hon verkade ha turen på sin sida och nu satt vi här. Utanför lokalen. 
 
Mamma stannade bilen och ett tjut hördes ifrån Lizas mun. Jag flinade åt henne och skyndade mig ut ur bilen. Jag drog min jeans jacka tätare runt min överkropp. Det blåste kalla vindar och håret på mina armar reste sig. Jag kollade upp mot himlen och kunde skymta några få mörka moln. Så typsikt. 
 
"It´s so big." Orden bara slant ur mig, jag hade inte ens hunnit tänka efter. Vi stod utanör lokalen där själva plåtningen skulle vara. Med våra näsor upp i luften märkte vi inte kvinnan som kom gående till oss. 
"Excuse me, are you Emma and Liza?" Vi vände oss snabbt om och kollade förvånat på den blonda kvinnan som sto framör oss. 
"Uhm.. yha, hey I´m Emma." Jag räckte fram handen och kvinnan skakade den och log. "And you most be Liza, the girl we are going to make a model out of." Hon log ett stort leende och Liza skrattade till. 
"I´m Amelia and I´m going to be the one who take care of you guys today. It´s a lot of thing going on here. And thats why all of these people are here." Hon gjorde en gest mot folkmassan som stod några hundra meter bort. Om jag ska vara ärlig har jag inte lagt märke till de innan. 
"Why are they here?" Liza kollade nyfiket mot Amelia och hon skrattade till. 
"Well... Do you gilrs know who One Direction is?" Jag kunde känna och även se hur Liza frös till. Oh nej. 
"Yes ofcourse, why?" 
"They are also here today. They have o photoshoot right now." Liza kramade återigen min hand, fast denna gång kanske lite hårdare. Om det var en sak Liza var besatt av var det dessa fem killar. Jag hade aldrig fattat vitsen med dom, men good looking var de ju i alla fall. 
"So are you guys ready?" Vi båda nickade och hon började gå mot den stora ingången. Vi följde snabbt efter, som två vilsna hundvalpar.
 
"Okay I see that the boys have already startet ther photoshoot. And if you want to you can go there and watch them." Hon vände sig om till mig och jag bara nickade. "And you Liza, I´m taking you to the hair and makeup." 
Hon drog med sig Liza in till ett annat rum och helt plötsligt stod jag där alldeles ensam. 
Jag flinade lite åt mig själv innna jag började gå. Mina föter styrde mot hållet där jag kunde höra höga skratt och mörka röster. 
Jag kom in i ett jätte stort rum och fick direkt alla blickar på mig. En säkerhetsvakt ställde sig upp och började gå mot mig. "Who are you and what are you doing in here. You can´t be in here. Where did you get in?" Frågorna bara rasade över mig och jag backade automatiskt bakåt. 
"Paul, come on man. Can´t you see she´s scared." En mörk och hes stämma hörde bakifrån den stora livvakent och snart dök ett välkänt ansikte upp bredvid honom. 
"I´m sorry for this big guy here, his name is Pual and hes or budyguard. Anyway, who are you?" 
Jag svalde hårt innan jag lyckades pipa fram ett svar. 
"I´m Emma, I´m here wiht my best friend Liza. Amelia told med to go in here while Liza got her makeup and hair done." Den stora livvakten backade genast och gick tillbaka till sin plats.
"Well then, I´m Harry and this is Liam, Niall, Zayn and Louis!" Han pekade på sin kamrater och jag nicakde och log. " Well I know.." De hördes flin och Harry som stod framör mig bet tag i sin röda svullna läpp. 
"I´ll talk with you later. Sit down and watch. It´s increadeble fun, I promise you." Han blinkade med sitt högra öra och klappade mig snabbt på axlen innan han skyndade sig tillbaka till de andra killarna som stod och väntade på honom ramör kameran. 
 
 
Regnet öste ned på oss och jag och Liza skyndade oss till mamma som satt i bilen några meter ifrån byggnaden. 
"Wait, Emma!" Jag vände mig snabbt om och sa åt Liza att fortsätta frammåt. Ut från den stora byggnaden kommer en lång kille med sin mössa på huvudet. Små lockar letar sig fram och han har ett stort leenyde på läpparna. Harry. 
"You forgot your scarf" Han gav mig min vita scarf och jag tackade och skrattade lite. 
"Uhm.. Well I wa kind of wondering something..." Jag kollade nyfiket upp på honom och han hade nu en mörkare nyans på sina kinder. 
"Well I was wondering if I could.. like ..if I could have your number.?" Han begravde sina händer i fickorna på jeansen och jag kollade shockat på honom. 
"Are you serious?" Frågan bara slant ur mig och han nickade ivrigt på huvudet. 
Jag ryckte på axlarna och tog upp min telefon, för en sådan loser som jag är.. kan jag inte mitt egna nummer utantill. 
Harry räckte över sin telefon och jag tog snabbt emot den. Jag skrev in siffrorna och gav sedan tillbaka den. 
"Well thank you, I call you so you get mine to." 
"Yha, okay bye."
Jag skulle precis vända mig om när två par starka armar drog in mig i en kram. 
"Bye" Han släppte mig och flinade. Jag skakade bara på huvudet och sprang sedan bort till bilen. Jag kunde se Lizas exalterade aniskte genom den immiga bilrutan. Oh lord. 
 
Mitt nummer fanns i hans telefon, mitt nummer fanns i Harry Styles telefon. Galet!

Emma du ville ha en One Shot med Harry, jag vet att den kanske inte är så jätte bra men jag har inte skrivit One Shot på länge. Men hoppas du gillar den kram. 
=) 
 
Ni andra kommentera på inlägget här nedanför iall ni också vill ha en. Jag gör nu och ett tag frammåt. Så passa på!!! :) 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Tack så mycket den var jättebra :)

2014-05-13 @ 18:19:50
Postat av: Emma

Tack så mycket den var jättebra :)

2014-05-13 @ 18:19:50
Postat av: Emma

Tack så mycket den var jättebra :)

2014-05-13 @ 18:19:52
Postat av: Felicia

Kan du göra en one shot med mig o Niall? :D

Svar: Ja det är klart, har några som har frågat innan, men det kommer :)
BETTER THAN WORDS:

2014-06-22 @ 14:22:15
Postat av: Felicia

Tack så mycke!

2014-06-22 @ 19:58:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback