Another World - Inledning


 "Harry evrything is going to change now when you go away. You going to forget me,you´re going to forget us, you´re going to forget all of or memories. Please stay,please don´t go..." 
"Nothing is going to change Lils,I´m allways going to be me,the old and boring Hazza. And I´m never ever going to forget this. You´re my bestfriend Lils I´m never going to leave you."
"Promise?" 
"I promise,Lils. When I´m coming home I´m going to take you out whit me on my own tour,we´re gonna travel the world. It´s you and med aginst the world, now and forever. 
"I trust you Harry" 
"You should." 

Hans ord spelades upp i mitt huvud. Alla ord han en gång sagt,allt han lovat. Smärtan av att ha förlorat sin bästa vän,sin själ är känslor man inte ens kan förklara. Att veta att allt han sa bara var lögner,orden som var så starka..Orden som betydde allt,orden som jag en gång trodde på. Nu är det bara lögner,lögner och förflutet..Allt han sa vill jag förtränga men dom finns där,långt bak i hjärnan men ibland kommer dom fram och tänker tillbaka,tillbaka på våra stunder,på våra minnen,på våra liv. 
Jag var 15 han var 16, vi var unga, vi var Harry och Monday Lily´, vi var bästa vänner? Vad hände? 
 
Jag lyfte pennan från blocket och bet på pennan.Regnet öste som vanligt ner ute på Londons vackra gator. Det stora fönstret,fönstret som visade ut över hela stan,fönstret som jag älskade så,det var som min bästa vän. Jag suckade tungt och stängde sedan det lilla skrivblocket som var fullt med massor av ord,ord som bildat meningar,meningar som tillslut hade blivit känslor. Känslor som tillslut hade visat vem jag är. Att idag inte veta vart han håller hus,att idag veta att han kanske är ute och reser jorden runt som han lovat att vi skulle göra tillsammans. 
Det har hänt mycket sen dess..Jag har växt upp även fast vi lovade varandra att förbli unga. Jag har flyttat till en lägenhet i centrala London med mina två bästa vänner Hannah och Troy. Jag lärde känna dom när han försvann,försvann från mig och startade ett nytt liv utan mig. Dom är bra,dom vet vad jag gått i genom,dom har funnits där och stöttat mig. Men dom vet inte allt,det vet ingen. Inte ens jag,jag har så många frågor som vill ha svar. Men svaren till dom här frågorna verkar inte existera. 
 
Just det...Jag har glömt att berätta vem jag är. Mitt namn är Monday Lily´ Rose,jag är 18 år och var en gång bästa vän med Harry Styles. Japp du hörde rätt...Harry Styles från One Direction,killen som är världens kändaste 18 åring. Han med dom lena mörka lockarna. Han med dom gröna vackra ögonen. Han med personligheten som jag inte längre känner. 
Harry är ett minne blott...Om jag skulle få göra om allt skulle jag göra det men livet går inte bakåt,vi blir inte yngre. Vi lovade att aldrig växa upp,vi lovade att alltid vara unga. Vi lovade varnadra. 
Idag är han där och jag här. Utan kontakt,utan omtanke. 
"He´s living in his world and I living in Another World."


 Okej så detta är som en inledning till novellen,ni får veta lite vad som hänt. Ni får chansen att känna Lilys känslor. 
Jag varnar er om att jag är urdålig på att skriva men man lär sig ju alltid,right? :) 
Kommentera gärna och skriv vad ni tycker,låter det spännande. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback