Better Than Words- Chapter 13, Lay with me,please?

Tidigare: 
 I know it´s much to take in, but I´m not lying Mindy. I´m telling the truht." Nej, nej, nej. Jag skakade på huvudet, det kan inte vara sant!
"How am I supposed to trust you when I berly know you, when I don´t know any of you!!" Jag skrek ut, jag brydde mig inte om att hela restaurangen nu iakttog oss.
"It´s so stupied Harry, when I finally decide to trust you and start to let you in, in my life...you fucked this shit up! I hate you!!" Med de orden sagda vände jag mig snabbt om och började springa bort från restaurangen. Mörkret låg som ett täcke över himlen men denna gång skulle jag inte låta min rädsla stoppa mig, jag var arg, nej jag var fullkomligt rasande. Harrys ansikte kom upp framför mig när jag sa det tro orden som jag inte alls menade, de tre orden som var den största lögnen jag någonsin dragit. Jag hatade honom inte... snarare tvärtom... 
Jag älskade honom. 
Mindys Perspektiv
Ni vet den där känslan när man inte vet vart man ska ta vägen, vad man ska göra.. När ens huvud är med en men inte kroppen, jag kände hur paniken började växa inom mig. Mörkret var en av orsakerna men den största var att jag hade fallit för honom, jag hade låtit han komma nära mig och få mig att älska igen.. 
Omgivningen runt omkring mig känner jag inte alls igen, folktomma gator som omgivs av kalla vindar och den mörka natten. Jag kände hur styrkan i mina ömma ben gav ifrån sig och innan jag hann blinka kände jag den hårda marken riva upp mina jeans. Min kropp föll ned och jag började skaka. Mina skakande händer lyckades greppa tag om mina blödande knän. Jag kände hur mina ögon började bli svullna av alla tårar som jag hade låtit lämna mina ögon de senaste minutrarna. 
Min syn började bli disig och bara inom några minuter kände jag hur en tyngd tog över mig. 
 
Louis Perspektiv 
 "Hey Lou, babe where are you going?" Jag kunde höra Eleanors trötta stämma när jag tyst reste mig upp från den varma sängen. Jag vände mig snabbt om och gav henne en kyss på hjässen. 
"Harry needs my help, I need to go. But I promise it won´t take long." Jag suckade lite och jag strök henne över hennes vackra långa hår. 
"Please hurry. The bed is so cold without you." Hon gnällde till lite och drog täcket tätare runt omkring sig. Jag flinade lite åt hennes rörelse. 
"I´ll be back soon." Då jag inte fick något svar tillbaka förstod jag att hon hade somnat om. Jag drog på mig mina svarta jogging byxor och en t-shirt. Jag skyndade mig ut ur mitt sovrum och stängde dörren så att inte El skulle vakan av alla ljud. Jag skyndade mig ut i köket och öppnade kylskåpet och tog ut en red bull. 
Väl i hallen drog jag snabbt på mig mina Vans och en tjockare tröja. Jag snodde åt mig bilnycklarna och gick ut i det kalla vintervädret. 
Bilen min stod som vanlig på uppfarten, jag skyndade mig in i den och körde sedan iväg. Jag satte på radion och någon låt jag inte kände igen började spelas. 
 
När jag närmade mig adressen Harry hade skickat kunde jag se hur han och Niall stod där med oroliga blickar. Jag stängde av bilen och hoppade snabbt ut. Jag småjoggade fram till de, dels för att hålla värmen uppe men också för att jag ville att detta skulle gå snabbare, sängen med en vacker Eleanor som väntade var otroligt lockande. 
 
"Couldn´t handle your girl?" Harry gav mig en blick men gav mig snabbt en kram, detsamma gjorde Niall. "So what happend?" 
"I´ll tell you later. Just helpt me find her. Zac and Kate are also out there somewhere and to be honest I´m scared as shit!" Harrys röst hade nu höjts en aning och Niall la en lugnande arm runt hans midja. 
"So you really like this girl, huh?" Jag menar det borde ju vara ganska uppenbart då han verkligen verkade vara orolig. 
"Lou..Yes, no, yes, damn it! Yes Lou I think I do!" Wow detta var inte likt Harry. Jag  nickade på huvudet samtidigt som jag bet tag i min läpp. 
Han förklarade hur han hade tänkt sig och jag lyssnade noga. 
 
 
De kalla vindarna började dra sig in mer och mer. Jag kollade snabbt på mobilen vad klockan var och det visade sig att det var rätt sent och att vi hade vart ute ett långt tag och letat efter Mindy.
Jag suckade och skulle precis gå in på någon liten väg som jag visste ledde tillbaka till vart vi började ifrån när jag såg en skakande gestalt ligga ner på den frysta vägen. Jag skyndade mig fram och såg direkt att det var Mindy. Jag gav ifrån mig en lättnads suck. 
"Mindy, Mindy love. It´s time to go home." Jag försökte resa henne upp men hon skrek bara till och jag märkte då att det rann blod från hennes knän. Jag skickade snabbt iväg ett sms till Harry innan jag stoppade ned mobilen i fickan. Jag snörvlade till lite innan jag böjde mig ned och tog upp henne i min famn. Jag bar henne i brudstil och hon lutade sitt huvud mot min bröstkorg. Jag kunde känna kylan som spred sig från henne. 
"Lou..." Jag hyssjade henne men fortsatte sedan. 
"It´s okay Mindy, we´re taking you home." Jag såg hur tårar började rinna ned för henne kinder igen och jag nästan kände lidandet hon gick igenom för tillfället. 
"Lou, they lied to me.. All of them." Jag visste inte vad jag skulle säga så jag sa inget. 
 
Harrys Perspektiv 
Jag såg hur Louis kom gående med den sliten person i famnen, Mindy. Jag kände hur det högg till i bröstet när jag såg hennes blodiga knän och svullna ansikte. 
"Mindy!" Jag kunde inte hejda mig utan skyndade mig snabbt fram till Lou. Han ställde försiktigt ned henne på marken och jag drog snabbt in henne i min famn och pussade henne huvud flera gånger om. 
"I´m so sorry Mindy, so so sorry." Jag kunde höra henne hulkande och jag kunde känna hur öm och trött hennes slitna kropp var. När jag väl lossade på greppet slog det återigen till i bröstet. Att se hur ledsen hon var verkligen inte kul.
"I´m freezing.." Ordem som lämnade hennes skakande läppar kom ut i en viskning men tydliga nog för mig att höra. Jag nickade bara innan jag bar upp henne i min famn. Jag bar bor henne till min mobil och satte försiktigt in henne. 
 
"I want to go home, I mean like home home." Jag förstod direkt vad hon menade och svängde av till vägen som skulle leda oss till hennes lilla lägenhet på Oxford Street. 
 
Som tur var, var ingen hemma hos henne så jag bar henne direkt in till de rummet som jag antog var hennes. Rummet var inte alls stort, mycket möbler fanns det heller inte. Jag la henne försiktigt ned och jag såg på när hon försiktigt försökte kravla sig ur sina kalla kläder. 
"Let me help you." Utan några som helst protester lät hon mig dra tröjan över huvudet. Hon satt nu endast i en svart bh och sina trasiga jeans. Jag skymtade tröjan hon hade fått av mig släng på stolen. Jag gav den till henne och hon satte försiktigt på sig den. Jag hjälpte henne sedan med hennes tajta byxor. Men efter lite om och men låg även de på golvet och hennes tunna ben med blod på knäna låg nu ömt på den lilla sängen. 
Jag skyndade mig snabbt ut till köket där jag tog lite papper och blötte ned det med vatten. Jag passade även på att låsa ytterdörren, jag låste även med kedje haspen vilket menas att om Kate skulle komma hem skulle hon inte lyckas komma in i lägenheten. 
Jag skyndade mig tillbaka in till Mindy där hon låg halvt sovande. Jag tvättade snabbt av det värsta blodet på hennes knän och drog sedan täcket över hennes frusna kropp. 
" Lay with me..please" Hennes ord fick mig att stanna upp men jag lyssnade på hennes order och drog av mig mina jeans och strumpor, samt min t.shirt. 
Med endast mina boxer shorts på mig kröp jag ned under täcket med henne och inte långt efter kände jag henne frusna kropp leta sig in tätt intill min varma. 
Jag kunde höra ett mummel från hennes läppar men lyckades inte höra vad det var. 
Jag gav henne en snabb kyss på huvudet och inom några minuter var vi båda inne i drömmarnas värld. 
 Min fråga till er idag: 
Hur tycker ni novellen är hitills? Helt ärligt nu, jag håller på och planerar och lägger massor med tid på den. Jag vill verkligen veta vad ni tycker är bra och vad ni tycker jag kan göra annorlunda. 
Snälla ta er tid att skriva en kommentar och berätta lite hur ni tycker!
Kram =)

Kommentarer
Postat av: bella

Jättebra! :) det är ju många som skriver Harry-noveller och dom skriver att Harry flörtar, är en bad-boy och är med flera tjejer samtidigt och så är det sådär mycket snusk, asså mycket hångel och samlag, men jag har inte läst din novell så länge, men din Harry-novell är speciell, du skriver inte så att harry är en sån person och inte sådär mycket snusk, hithils då, men sen så gillar en del kanske inte läsa såna noveller, vad vet jag? :) menar inget illa :) men jag tycker att du skriver verkligen bra. Vill du veta en väldigt bra novell också? Jag har följt den i 2 år nu i sommar :) din är med väldigt bra :) kram! :)

Svar: Åhh vad glad jag blir. Jag förstår precis hur du menar. Ja, jag har själv sett när folk skriver Harry som en väldigt bad boy. Men jag kände att jag verkligen ville skriva så som han är, eller så som jag uppfattar honom. Visst är han väldigt flörtig men han är även den omtänksamma och vänliga personen. Personen som ser till att alla runt omkring sig har det bra. Så ja, jag kände att jag skulle skriva på det sättet.:)
Ja jag vill jätte gärna få reda på novellen, kanske läser jag den redan. Annars är det alltid kul att börja läsa nya noveller.
BETTER THAN WORDS:

2014-06-22 @ 10:12:24
Postat av: bella

bloggen heter: directionery.blogg.se läs den! :) Hon är inne på sin 5 novell nu! :) den handlar om Zayn! :) läser du den bloggen? :) hoppas att min Liam oneshot kommer snart! :) förlåt att jag tjatar :) kram! :)

2014-06-22 @ 12:27:06
Postat av: Ouroned

Hej! Skulle du vilja göra ett länkbyte? :)

2014-06-22 @ 17:16:04 / URL: http://ouroned.blogg.se
Postat av: Emma

Jättebra! Jag tycker det inte är något du behöver ändra. Du får mig att fasta i den, och det är ett bra omdöme. Jag har haft svårt att fasna i noveller den senaste tiden ;) <3

2014-06-22 @ 22:05:07 / URL: http://novellfoton.blogg.se
Postat av: Berättelser om One Direction

Jag tycker den är jättebra och denna del var sjukt fin!:)

2014-06-22 @ 23:23:34 / URL: http://berattelsermedonedirection.blogg.se
Postat av: My (1D Novell)

Gud vad hennes vänner sviker, haha! Mår ju dåligt av tanken av att dedär skulle kunna vara mina vänner, usch!!
Men jättebra del och jag äälskar Harry å Mindy så mkt, Haha <3

2014-06-24 @ 18:09:18 / URL: http://novellermedonedirection.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback