Better Than Words- Chapter 3, Hangover

Jag känner hur rytmen i musiken får min kropp att röra sig i takt. 
Även fast jag är rätt så "high over my head" känner jag hur någon kollar på mig. Jag höjer blicken och ser hur någon sitter borta i baren på en av stolarna. Harry. Han har en drink i handen. Ett surgrör i den och andra ände är i hans mun. Jag biter tag i min läpp utan några som helst problem och fortsätter dansa i takt med musiken.
Helt plötsligt känner jag ett par starka händer på mina höfter. Jag kollar upp och möter hans tindrande ögon. Han trycker min rygg mot hans bröst. Han lutar sig ned och viskar i mitt öra. "Dance with me"
 
Jag kände hur solens varma strålar värmde min bara rygg. Jag suckade och la kudden över ansiktet. Men lugnet varade inte länge då jag endast några minuter senare hörde hur hög musik sattes på. Mutter och fnys flög ur min lilla mun när jag motvilligt satte mig upp i sängen. 
Jag hann inte ens sätta mig rakryggad innan allt blev svart för ögonen och jag kände hur en otroligt obeskrivlig smärta slog till i mitt huvud. 
Jag drog snabbt av mig täcket och satte ned mina fötter på det kalla trägolvet. Jag huttrade till, sedan reste jag mig snabbt upp och skyndade ut till köket. 
När jag kom ut möttes jag av en otroligt glad Kate. 
"Don´t you have hangover, becacuse I swear to god that you drunk more than me last night." Jag öppnade ett av köksskåpet över spisen och tog ut en huvudvärkstablett. Jag fyllde upp vatten i ett enormt glas och gick och satte mig i soffan.
Kate tippade på tå efter mig. Jag gjorde inget annat än att bara sucka. 
"Yha I have hangover, but the fact that you never drink and party like I do.... I take it much better, my body have started to be used to these things." Hon slog sig ned i andra änden av soffan. Jag sörplade i mig vattnet och ställde sedan glaset på bordet. 
Det var tyst ett tag.  Men som den pratglada människa Kate är kunde hon såklart inte hålla sig. 
" You were pretty drunk last night..." Ett flin döl upp på hennes läppar och jag bara bängde på henne. "What´s that suposed to mean?"
Hon drog åt sig sina knän och lutade hakan mot dom, hon gav mig den blicken. Den blicken som bara Kate kunde ge. 
"Come on, spit it out!" 
"Haha okay, it´s just..You were soooo drunk last night." Hon sa det med betoning på soooo. "...And you keept dancing with this guy.." 
Mina ögon spärrades upp...Hade jag dansat med en kille, en kille som jag inte ens vet vem det är?! Vänta jag kommer ihåg att jag dansade med någon men jag kommer inte ihåg vem, inte heller vad hans namn var. 
"Hahah don´t look so suprise Mindy. He was alla over you and you were all over him. And the best thing it´ts that it was a super hot guy!" 
Jag la huvudet i mina torra händer, detta är därför jag aldrig dricker. Jag blir galen. 
Jag suckade. "I don´t even remeber him.." Jag såg hur Kate kollade lite diskret ut genom fönstret."..Kate? Do you know who it was?" Hon suckade och nickade. 
"Yha, but I´m not going to tell you. You going to find out soon." Jag förstod inte allas vad hon menade men hon vinkade bara med handen, som att säga att vi skulle byta samtalsämne. Ibland förstår jag mig inte på min kompis.
 
"So what do you want to do to day?" Min blick for snabbt på henne och det var absolut ingen snäll blick. 
"Do..? I´m not going to do anything. Just lay in bed all day, maybe watch some movies and just eat. I´m not going to go outside this door." Jag gäspade stort och såg sedan hur Kate hade ett litet flörtigt leende på läpparna. 
"Oho no girl, I know what you thinking. I´m not putting my feet outside this apartment!"
 
1 Timme Senare: 
 
"Kate...Where are we going?" Som vanligt hade Kate lyckats övertyga mig att följa med henne ut för att göra hennes så kallade ärenden. Jag hade stånkat och stönat men tillslut gick jag med på det, på ett villkor..Att jag fick ha mina solglasögon på mig. Även fast molnen låg som stora täcken på himlen. 
 
"The best way to get a hangover away is to eat. Eat Mc Donalds." Jag flinade åt henne. Även hur sur jag var på henne för att hon dragit ut mig nu var MC- Mat väldigt lockande. 
Vi hakade fast varandras armar i en armkrok och skyndade oss till resturangen som bara låg ett par kvarten bort. 
 
När vi kom fram så såg vi att det var otroligt mycket folk utanför. Överdrivet mycket. Kate tog min hand och började dra med mig genom folkmassan. Detta var ju nästan skrämmande. 
När vi äntligen lyckats tagit oss in på resturangen var det knäp tyst. Det var endas personalen som stog i kassan som lät. Deras blickar iaktog oss. Jag drog lite lätt i Kates arm.
"Kate I think we should go. It sems like they have close." Kate fnös. "Mindy this is Mc Donalds. It´s never closed." Jag suckade och himlade med ögonen. Jag skulle precis öppna munen för att slänga ur mig en dryg kommentar. 
"Yha she´s right, Mc Donalds is never closed." Vi båda vände oss snabbt om jag märkte att det satt fem ruggit snygga killar vid ett bord och åt på sina hamburgare som galna djur. 
Jag mötte genast hans blick. Han från igår, han som jag tillbringat hela kvällen med att dansa tätt tätt. Jag svalde hårt och vände mig snabbt om. 
Det blev återigen tyst. 
"Are you friend a little shy maybe?" Jag visste inte vem som sa det men det ända jag vill just nu är att försvinna från ytan. 
"Hahah yha she gets like that when she sees hot boys" Jag kunde inte se Kates flin men jag visste att det mycket väll satt där. Jag stapade henne på foten och killarna bakom oss skrattade. 
"So why is it so much people outside and only you guys in here." Kates fråga var dum, mycket dum. Hon visste mycket väll vilka dom var. Om sanningen ska fram så lyssnade hon rätt så mycket på deras låtar. Jag kände hur hjärtat bankade hårt i mitt bröst. Jag kunde inte låta Kate göra bort sig totalt. Jag vände mig sakta om med blicken i marken. 
"Hahah, sweet. No it´s just they think that the doors is locked. But you girls seemd to be a lot smarter." Ett litet leende dök upp på mina läppar.
Dom fem killarna som jag mycket väll visste vilka dom var flinade dom också. Tillslut så hörde jag ett harkel och jag kollade lite försiktigt upp. Jag mötte hans blick igen, den där blicken som fick en att fastna. Att frysa till. Det kändes som att vi stod där och kollade på varanda i evigheter innan han tillslut öppnade munnen för att prata. 
"So why are you wearing sunglases when it´s not sunny outside. The fact that it´s raning" Jag kände hur mina kinder hettade upp.
"Uhm.. Ehh.. I - I " Det kom inte fram något mer ur min mun, men som tur var så avslutade Kate min mening.
" We were out and party yesterday so we kind of have a hangover." Jag bet mig i läppen och kollade återigen upp. 
Jag såg hur han skannade min blick, som att han inte visste innan men nu visste han defenetivt att det var mig han dansade med igår. 
Där stod hon framför mig, i ett par slitna jeans och en alldeles förtstor vinterjacka. Jag hade känt igen henne direkt när hon klev innanför dörren. 
Killarna visste att om jag skulle veljat göra något eller sagt någon flörtig kommentar skulle jag ha gjort det vid hed här laget. Men det var något som hindrade mig. Osäkerheten i hennes ögon, eller vad det att hon inte verkade komma ihåg gårkvällen. 
Men jag vet att det är hon, det är hon. Mindy. 

Okej kompisar, kapitel 3. Inte jätte långt och kanske inte jätte bra, har heller inte kollar igenom stavningen jätte noggrant men kände att jag ville få upp detta så fort som möjligt nu. 
Kan vi få minst tre kommentarer på detta kapitel ? :) 

Kommentarer
Postat av: Anonym

SÅÅ BRA VILL HA NÄSTA :)

2014-04-10 @ 22:16:38
Postat av: My (1D Novell)

ääälskar denna novell å älskar Harry! haah såå bra. meera :D

2014-04-11 @ 20:47:51 / URL: http://novellermedonedirection.blogg.se
Postat av: Novellernaaaa.blogg.se

hej på dig! Du ville göra ett länkbyte, fixat det nu så släng in en kommentar när min blogg-länk ligger uppe här!
Sjukt bra story förresten!
KRAM <3

2014-04-13 @ 19:30:53 / URL: http://novellernaaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback