Better Than Words- Chapter 2,How bad can a good girl get ?

"Kate... You know I don´t like going out." Hon himlade med ögonen och stoppade en pizza bit i munnen. " But okay. But one thing is for sure. I´m not drinking!" 
Hon klappade händerna och ett stort leende spred sig på henne läppar. 
"Don´t be so sure about that girl.." Det var nog inte menat att jag skulle höra det men med mina örnorön var det självklart att jag gjorde. 
Jag visste att kvällen i morgon inte skulle sluta lungt. 
Jag kände hur den kalla luften letade sig in innanför min tunna jacka. Tiden till att inföskaffa en varmare vinterjacka hade inte vart stor och här gick jag med min tunna jacka. Jag drog den närmare min frusna kropp och ökade stegen en aning. Dels för att kyland gjorde så att jag inte kände mina fötter och för att jag redan var trettio minuter sen. Jag hade lovat Kate att vara hemma i tid. 
Inte för att det tar så lång tid för mig att fixa mig för en kväll i en svettig lokal där folk är som vilda djur. Ush mitt humör var inte på topp, min chef Andrew hade skrikit åt mig och bossat runt mig som en liten leksak. Jag gillade inte mitt jobb. Det jag verkligen vill är att dansa. Men då Kate blev av med jobbet för några månader sedan har jag inte haft råd att betala danslektioner. 
Och vart ska jag annars dansa. Lägenheten på Oxford Street är inte större än en liten skokartong och vi får knappt plats själva. 
 
"Mindy, you´re late! You promised!" Jag hann inte ens komma innanför dörren innan Kates gälla röst fyllde den lilla lägenhetn tillsammans med musiken som var på. 
" I know, and I´m so sorry. It´s just Andrew keept me at work. But I´m here now!" Jag försökte le men jag antog att det mest blev en grimars. Kate bara skrattade och drog med mig in i hennes rum och knuffade ned mig på en av dom rangliga trästolarna. 
Inom några få minuter var både hår och smink på och jag granskade mig i spegeln som hängde framför mig. Det så absolut inte ut som jag. Tänk vad lite smink och värme kan göra. Sedan är jag väldigt lyckligt lottad att bo med en snart utbildad stylist. Kate går tredje året på gymnasiumet och i sommar tar hon studenten. Jag är inte ett dugg orolig över vad hon ska göra efter skolan. Hon har själv sagt att hon inte tänker fortsätta studera utan hon vill ut i världen och resa. Jag tycker det är ganska häftigt hur Kate tänker. Hur hon vågar drömma så stort. Det är nog det bästa med henne. Hon vågar drömma. Jag vågar inte ens tänka på min framtid. 
Jag går andra året på gymnasiumet och har ett år kvar efter detta. Men jag är skraj, för jag har ingen aning om vad jag ska göra efteråt. Jag vill dansa. Jag vill leva, kunna känna mig fri. Men dansen kommer nog alltid vara en dröm. En dröm som ingen vet om. 
 
"Here, try this on!" Kates ord fick mig att vakna upp från mitt dagdrömande. Jag kollade först på henne innan jag kollade ned på den ytterst lilla klänningen hon höll fram. 
"It´s beautiful it is, it´s just..." Jag bet mig i läppen och granskade klänningen.."...just so short.." Hon skrattade till log stort mot mig. "Yha I know. That´s the point. You got rally good legs, or fuck it! You got killer legs. And you should be proud of them and show them up." Jag skrattade lite åt vad hon sa men skakade på huvudet. 
"No Kate. That dress is way to short. Everyone is going to stare. And you know I don´t like when people stare at me." Jag såg hur hon suckade och rullade med ögonen. 
"Yha I know that. But that´s the point. This dress is super short and that´s becacuse you going to show up your killr legs. And all the boys going to stare. And that´s a good thing. Please Mindy, just put on the damn dress!" 
Jag suckade innan jag drog åt mig klänningen och gick sedan surt in i mitt lilla rum på andra sidan av lägenheten. Väll där inne drog jag igen dörren och drog av mig jeansen och T- Shirten jag hade haft under dagen. 
Jag hoppade snabbt i den lilla kläningen och drog upp den på min tunna och utmattade kropp.
En suck lämmnade ännu en gång min mun och jag vände mig om och kollade på spegelbilden som visades. Jag ville egentligen erkänna det men den satt faktiskt väldigt bra. Innan jag hann göra något mer kom Kate inrusandes i mitt lilla rum. 
"Oh my god! Mindy you look fantastic. Like really amazing." Hon hoppade upp och ned på stället och jag kunde inte vara irreterad på henne. Jag skrattade lite åt hennes betende innan jag dök in i garderoben för att hitta ett par passande skor. 
Jag hittade inte vad jag sökte. Min blick for genom rummet ihop om att hitta det jag ville ha. Jag mötte Kates blick och hon tittade snabbt bort. Jag följde hennes blick och såg att hon hittat vad jag sökte. Fan!
Jag for iväg som en raket men Kate hann före och fångade upp dom slitna Conversen. 
"No way Mindy. You need high heels." Jag suckade och satte mig ned på sängen. Kate lämmnade snabbt rummet men var lika snabbt tillbaka. "Here I think those one will suit you great." Hon räckte över ett par enormt röda klackskor.
Jag tog emot dom och satte snabbt på mig dom. Hur kan folk egentligen gå i sånna här skor? Det är ju värre än fysisk smärta. 
 
30 minuter senare satt vi i en taxi på väg till klubben. Det snöade inte längre men mina bara ben frös ändå. Kate hade berättat vilken klubb vi skulle till. Jag visste inte direkt vilken den var men jag hade hört talas om den. Funky Buddha.
"So are you exaited?" Kate hoppade till i sätet och vände blicken mot mig. Jag suckade och svarade tyst.
"No" Kate suckade även ho. "..Paty pooper." Hon muttrade något mer jag inte uppfattade. 
 
"Ladies we´re here now." Chaffören kollade bak på oss och jag drog fram pengar från den lilla väskan. "Keep the change."
Direkt när vi hoppat ut från taxin kom vi direkt in i folkmassan. Det var överdrivit mycket folk. Jag kollade oroligt på Kate. Hon såg förrvirrad ut hon med, hon greppade tag om min hand och drog med mig genom folkmassan. 
 
"Hey Frank!" Hon skrek nästan pågrund av den stora folkmassan. Den lite äldre, mycket biffigare killen med säkerhetsväst på kollade på henne och ett leende dök upp på hans läppar. 
"Kate! Hey girl how are you?" Hon gjorde en tumme upp innen hon fortsatte. " Why is it so much people?" Killen som tydligen hette Frank skrattade innan han förklarade. Jag vände mig om och kollade ut över folkmassan. Det var ju skrämmande mycket folk.
"Come on!" Jag hann bara vända mig om innan Kate drog med mig. Frank eskoterade oss in till klubben. Många rop och klagomål hördes när vi slapp stå i kön utan fick komma in direkt.
 
Dirket när vi kom innanför dörren tappade jag bort Kate. Jag suckade tungt och vände mig snabbt om. Och klumpig som jag är gick jag rakt in i någon. 
"Oh my good I´m so sorry." Jag slog mig själv i pannan innan jag kollade upp på personen som stod framför mig. 
Mina ögon blev större när jag såg vem det var jag hade gått rakt in i. 
"Don´t look so supriese, I like to party too." Hans röst var hes och ett flin var placerat på hans läppar. Hans lockiga hår låg huller och buller på hans huvud men det var snyggt. Väldigt snyggt för att vara ärlig. Hela han var otroligt snygg. 
Jag bet mig i läppen men kom snabbt på mig själv med att stå och stirra. "I´m sorry. Uhm..I should go. Bye." 
Han skrattade. "I´m Harry by the way" Han blinkade med ögat och jag kände hur varma mina kinder blev. Shit shit. 
"Uhm.. I´m Mindy. Bye." Jag skyndade mig förbi honom. Ingen anning om vart jag skulle. Jag såg baren några få meter ifrån mig. Jag vände mig om och såg att Harry stod med händerna i fickorna och flinade efter mig. Dumma flin var det ända jag hann tänka innan jag någon drog tag i mig, Kate. 
Hon skrattade och började dansa. Jag bara stod där och kollade på henne. 
"Come on, don´t just stand there. Dance." Hon drog tag i mig och började röra sig. Jag skrattade och drog mig bort från henne. Jag visste mycket väll hur man dansar. 
Musiken dunkade och jag kunde känna blodet i kroppen rusa. 
 
Drink efter drink. Efter ett tag visste jag inte riktigt vad jag höll på med. Jag hade tappat bort Kate för ett bra tag sen. Golvet är fullt av svettiga kroppar, en del dansar tillsammans, andra dansar ensamma. Som jag tex. 
Jag känner hur rytmen i musiken får min kropp att röra sig i takt. 
Även fast jag är rätt så "high over my head" känner jag hur någon kollar på mig. Jag höjer blicken och ser hur någon sitter borta i baren på en av stolarna. Harry. Han har en drink i handen. Ett surgrör i den och andra ände är i hans mun. Jag biter tag i min läpp utan några som helst problem och fortsätter dansa i takt med musiken.
Helt plötsligt känner jag ett par starka händer på mina höfter. Jag kollar upp och möter hans tindrande ögon. Han trycker min rygg mot hans bröst. Han lutar sig ned och viskar i mitt öra. "Dance with me"
Så mina vänner, kapitel två. Vad tycker ni? Det ultimata "fest kapitlet". Äntligen kom Harry in i bilden.
Vad tycker ni, kommentera, snälla. Jag vill verkligen komma frammåt igen.
Puss!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Melinda

Ååh så bra, längtar till nästa del! :D

2014-04-02 @ 15:56:35
Postat av: SANNA

HEJ!! Jag älskar dina noveller och jag undrar om du kan skriva en om Larry STYLINSON? Tacksam för svar mvh Sanniizz

2014-04-03 @ 00:00:01
Postat av: My (1D Novell)

jättebraaa, kul att Harry kom å att de krocka in i varann! Ääälskar han så mkt :')

2014-04-03 @ 21:04:22 / URL: http://novellermedonedirection.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback